Ariana dla WS | Blogger | X X

2018. augusztus 26., vasárnap

Rick Riordan: A ​titán átka - #énésakönyv

Amikor Percy Jackson megkapja Groover segélyhívását, készülődni kezd a harcra. Jól tudja, hogy szüksége lesz erős szövetségeseire, Annabethre ás Tháliára, a félistenekre; valamint hűséges bronzkardjára, Árapályra is… és egy fuvarra a mamájától.
A félistenek Grover megmentésére sietnek, aki – mint később kiderül – fontos felfedezést tett: két félistenre bukkant, kiknek származása egyelőre még ismeretlen, de igen nagy erővel rendelkeznek… De ez még nem minden.
A Titán úr, Kronosz felállítja számukra eddigi legfondorlatosabb csapdáját, és az ifjú hősök majdnem belesétálnak.
A sorozat mulattató, és izgalmas harmadik kalandjában Percynek a legveszélyesebb kihívással kell szembenéznie: a Titán Átkának hátborzongató próféciájával…
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 286

Én és a könyv:
Hihetetlen, mert még alig kezdtem el a sorozatot, de már a harmadik résznél járok. Annyira pörög, annyira izgalmas, hogy egyszerűen olvastatja magát. Lehetetlen letenni.
Ebben a kötetben visszakapjuk Thaliat, amit én elég vegyes érzelmekkel fogadtam. Mivel ő Zeusz lánya, ezért nem csodálkoztam azon, hogy mennyire szerette betölteni a főnök szerepét. Nekem annyira nem volt szimpatikus, mivel Percyn érezhető volt, hogy eléggé elveszettnek érzi magát miatta. Ráadásul idegesítő volt az okoskodása, és az, hogy nem igazán tudta elfogadni Luke változását. Tudom, hogy Annabeth is ezt csinálja, és egyrészt megértem, hiszen valamikor barátok voltak, de közben meg bosszantó, hogy nem tudnak rajta túllépni, mikor ennyi bajt okoz. Többek közt mondjuk a szüleiket is tönkretenné.
A Vadászok megjelenése szerintem egy jó húzás volt, bár van egy olyan érzésem, hogy nem fognak sokáig velünk maradni. Azért jó lenne, ha legalább az utolsó részben megjelennének.
Kaptunk egy új testvérpárt is, Bianca és Nico di Angelot. Biancáról nem igazán tudtam, hogy mit gondoljak, később azonban bizonyított. Egyértelmű, hogy nagyon szereti a testvérét és képes önzetlenül cselekedni. Nico már más tészta. Az elején egy aranyos kisfiúnak tűnt, aztán teljesen más irányba változott. Kíváncsi vagyok, hogy milyen módon jelenik majd meg a következő kötetekben.
Fekete Péter fantasztikus volt, imádtam a jeleneteit. Nagyjából Árnyék Zoét is kedveltem, viszont nekem borzasztóan hiányzott ebből a könyvből Annabeth és Tyson. Nagyon remélem, hogy a későbbiekben újra szerves részei lesznek a küldetéseknek, nélkülük ugyanis
semmi nem ugyanolyan. Percy mellesleg nagyon aranyos volt, ahogy aggódott Annabeth miatt. Jaj, mi lesz itt!
A halandó lány, Rachel Elizabeth Dare nálam magasan elnyerte a legjobb mellékszereplő díjat (Fekete Péter mellett), ráadásul biztos vagyok benne, hogy nem most találkoztunk vele utoljára. Thaliaról már nem tudok ilyen egyértelműen nyilatkozni most, hogy meghozott egy ilyen hatalmas döntést. (Ami miatt egyébként jár neki a pluszpont, okos és önfeláldozó választás volt.)
Egyre jobban izgat, hogy Kronosz hogy fog majd megjelenni, milyen külsővel, milyen formában. Gondolom, hogy ez még nem a negyedik, hanem majd a lezáró, ötödik kötetben következik be, de annyira beharangozta már az író, hogy nagyot kell durrannia. Sajnos szinte biztos vagyok benne, hogy nem egyedül lesz, hanem azzal, akinek most halottnak kéne lennie.
Egyre inkább azt érzem, hogy nem zavar, hogy kicsit öregebb vagyok a korosztálynál, akiknek elsősorban szól a könyv. Kezd átmenni gyermek- és ifjúsági irodalomból ifjúságiba. Tűkön ülve várom a folytatást.
Borító: nagyon tetszett, bár lehet, hogy elfogult vagyok, de szuper, hogy Percy és Fekete Péter vannak rajta. Plusz a sok zöld után jó érzés ránézni a harmadik rész kék színű borítójára.
Pozitívumok:
  • érdekes világ
  • meglepő fordulatok és csattanók
  • fantasztikusan megírt regény
Negatívumok:
  • hiányzó szereplők
Ajánlom, ha:
  • érdekel a görög mitológia
  • szereted a fantasykat
  • akarsz egy remek könyvet olvasni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése