Ariana dla WS | Blogger | X X

2018. augusztus 26., vasárnap

Rick Riordan: A ​szörnyek tengere - #énésakönyv

Percy Jackson új éve az iskolában meglepően nyugodtan indul. Egyetlen szörny sem akarja betenni a lábát New York-i sulijába. 
Ám amikor az osztály ártatlan meccse élet-halál harccá válik egy csapat emberevő óriás ellen, a dolgok, hogy is mondjam… kezdenek eldurvulni. Váratlanul érkező barátja, Annabeth is csupa rossz hírt hoz: a Félvérek táborát védő határokat egy titokzatos ellenség lerombolta, és amíg ezeket újra helyre nem állítják, a félisteneknek nincs hová rejtőzniük…
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 254

Én és a könyv:
Úgy érzem, ez a kötet pontosan olyan volt, amilyennek egy második résznek lennie kell. Kicsit nyugodtabbak voltak a csaták, más vizekre is evezett és előtérbe kerültek régi-új szereplők is.
Rick Riordan fantasztikus író, ez egyszer biztos. Olyan fondorlatosan és okosan vezet be új szálakat és karaktereket, hogy észre sem veszed. Közben folyamatosan megjelennek az addig elrejtett jelek, fokozódik a hangulat, kezd összeállni a kép, neked pedig eszméletlenül a szívedhez nő ez az egész világ, minden egyes furcsaságával együtt.
Nem is igazán értem, miért halogattam eddig ennek a sorozatnak az olvasását. Talán pont a nagyon sok pozitív vélemény miatt, azt hittem, majd csalódást fog okozni. Pedig mindig érdekelt a görög mitológia, vonzott az összes történet ezzel kapcsolatban, a Percy-könyvek meg - ha ez lehetséges - csak még jobban felkeltették az érdeklődésem. Még be sem fejeztem a sorozatot, de már itt, a második résznél tudtam, hogy az író összes kiadott könyvére szükségem van.
Ebben a könyvben egyértelműen Grover volt a kedvencem, szerintem nagyon sokat dobott a második rész történetén. A humorával, a kétségbeesett szituációba keveredésével együtt színesítette az aranygyapjú keresését. Imádtam, hogy Rick Riordan kitalálta számára ezt a lehetetlen helyzetet.
Megjelent Tyson, vagyis Percy újdonsült féltestvére. Tyson egy küklopsz, mégpedig (hihetetlen, de) a legaranyosabb fajtából. Vele kapcsolatban rémlett valami a filmből, de arra már nem emlékszem, hogy oldották meg az óriás küklopszot. Talán itt az ideje újra megnéznem. 
Érdekes volt kicsit jobban belelátni Clarisse helyzetébe, remélem, hogy az elkövetkezendő részekben az író szentel neki még több figyelmet. Luke még mindig szörnyű, és amennyire szeretem Annabeth-t, annyira idegesít, hogy képtelen feladni teljesen a megmentését. 
Kicsit olyan volt ez a második könyv, mintha egyfajta átvezető lenne. Felkészít arra, hogy most jön még csak a java (prófécia, nagy döntések sorozata, Luke stb.), és közben még sok-sok harcon és problémán mennek keresztül szeretett főhőseink. Mindenesetre én szurkolok nekik, és reménytelenül romantikus énem alig várja, hogy nagyobbak legyenek, és a közös küldetések összehozzák azokat, akik összetartoznak.
Borító: nem tetszenek a színek, és az az óriás küklopsz borzasztó, de legalább nagyon illik a sztorihoz, úgyhogy nem panaszkodom.
Pozitívumok:
  • szerethető karakterek
  • izgalmas történet
  • a görög mitológia érdekes ábrázolása
  • egész egyszerűen fantasztikus könyv
Negatívumok:
  • ha valaki talál benne ilyet, szívesen meghallgatom. Nekem így tökéletes volt.
Ajánlom, ha:
  • tetszett az első rész
  • szereted a fantasyt és a jól megírt ifjúsági regényeket

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése