Ariana dla WS | Blogger | X X

2018. július 14., szombat

Lisa Jane Smith: Ébredés - #énésakönyv

HALÁLOS SZERELMI HÁROMSZÖG 
Elena: az üdvöske. A királylány, aki minden fiút megkaphat, akit akar. 
Stefan: komoly és rejtélyes. Szemlátomást az egyedüli, aki ellen tud állni Elenának, még ha próbálja is védelmezni saját múltjának kísértő retteneteitől. 
Damon: szexi és veszélyes. Hajtja a bosszúvágy Stefan ellen, aki elárulta. Elszántan próbálja megszerezni Elenát, és gyilkolni is hajlandó érte. 
Két vámpírfivér története a gyönyörű lánnyal, aki nem tud választani közülük. 
Pillants bele a Vámpírnaplókba és merülj el elborzasztó titkaikban! 
Ébredés majd Küzdelem! És űz a szenvedély…
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 214

Én és a könyv:
Nagyon meglepődtem, mikor megláttam a molyos százalékot (62), ezért gyorsan meglestem néhány értékelést az olvasás előtt. A legtöbben arra panaszkodtak, hogy a könyv mennyire eltér a sorozattól, pedig nem erre számítottak. Meglepetten vizslattam ehhez hasonló véleményeket, de az izgatottság mellett nem volt bennem félelem, csak kíváncsiság, én ugyanis nagyon szerettem a Vámpírnaplók című sorozatot.
Az első tényleges különbség az, hogy Elena szőke a könyvben, ami kicsit furcsa, hiszen a borítóra is a jól ismert, barna hajú Nina Dobrevet rakták, azonban ez a tény nem igazán zavaró. Az már inkább (persze csak azoknak, akik nézték a sorozatot), hogy a könyvben Elenának nincs öccse, van azonban egy kishúga, akit a nénikéje és a barátja nevelnek.
"Egy úriember nem erőlteti másokra a társaságát.(…) És nem sértegeti a nőket.(…) És mindenekfelett nem bántja őket…"
Abszolút negatív az a különbség, hogy míg Elena a filmsorozat-adaptációban erős, kitartó és szerethető személyiség, addig a könyvnek ő volt talán a legelviselhetetlenebb karaktere. Hisztis, buta és beképzelt. Egyszerűen szörnyű volt néha a gondolatmeneteit olvasni, ahogy rá akar ugrani Stefanra, valamint az, hogy nagyjából két perc beszélgetés után már szerelmes volt. Nem igazán tudtam azonosulni vele. Önző volt a családjával, a barátaival és Stefannal szemben is.
Meredith Elena legjobb barátnője (Bonnie mellett), aki a sorozatban nem szerepel, pedig szerintem lecserélhették volna Caroline-t rá. Apropó, Caroline... Nem szerettem az adaptációban sem, itt meg aztán egyenesen borzasztó volt, Tylerrel együtt. Szintén iszonyúan negatív személyiség volt mindkettő. Matt velük ellentétben pozitív csalódás volt, hiszen kiállt Stefan mellett, valamint bármennyire szerette Elenát, képes volt neki is segíteni, olykor pedig igazán megmondani a tutit. Nem is értem, a sorozatban miért alakították ilyen jelentéktelenné.
"– Pontosan. Skóciában még élnek a régi hagyományok. El se hinnétek, miket csinál a nagymamám. Ki tudja deríteni, ki kivel fog összeházasodni, és ki mikor fog meghalni. Azt mondta, én fiatalon meghalok.  
– Bonnie! 
– Pedig tényleg. Fiatalon és gyönyörűen kerülök koporsóba. Szerintetek ez nem romantikus?"
Damon (sajnos) szinte alig van még jelen a történetben, viszont rengeteg a visszautalás Katherine-re. Katherine sorozatbeli karakterével ellentétben kicsit butácska, azonban kevésbé gonosz. Elvileg csak jót akar a testvérpárnak, mégha ilyen szerencsétlenül is viszi véghez célját. Elena karakterénél még ő is szimpatikusabb.
Borító: filmes borítóval adták ki a könyvet, aminek vannak előnyei és hátrányai is. A hátrányok, hogy a szereplők a leírás szerint teljesen máshogy néznek ki, viszont még így is szerethetőek.
Pozitívumok:
  • izgalmas történet (még az E/3 ellenére is)
Negatívumok:
  • értelmezhetetlenül gyors ugrások
  • unszimpatikus karakterek
Ajánlom, ha:
  • fantasy rajongó vagy
  • szereted a vámpírokat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése