Ariana dla WS | Blogger | X X

2018. július 18., szerda

Hajdú-Antal Zsuzsanna: Léggömbök - #énésakönyv

A nehezen barátkozó Dorka (becenevén Indián) egy szűkös panellakásban él nagyhangú édesapja és túlérzékeny édesanyja egyetlen gyermekeként, míg osztálytársa, a hideg jómódban felnövő, szelíd Matyi életének legnagyobb eredménye, hogy alacsony termete ellenére a középiskola legjobb kosarasaként tartják számon. 
Dorka és Matyi szerelme viharos erővel csap le mindkettejükre, és Dorkának nem csak meg kell tartania Matyi súlyos titkát, de hamarosan szembe is kell néznie a felnőtté válás nehézségeivel.
Hajdú-Antal Zsuzsanna szívszorítóan szép első regénye, amely John Green és Gayle Forman nyomdokain halad, biztosan nem fogja hidegen hagyni egyetlen olvasóját sem.
Kiadó: Ciceró
Oldalszám: 270 oldal

Én és  könyv:
Valamiért az első néhány oldal után tudtam, hogy én bizony nagyon fogom szeretni ezt a könyvet. Ha esetleg valaki azt hinné a fülszöveg vagy a borító alapján, hogy egy könnyed ifjúsági regényről van szó, az nagyot téved. Ez a történet olyan keményen a fejedhez vágja a rideg valóságot - minden apró szépségével együtt -, hogy egy darabig biztosan nem felejted el. Annyira beleszorultam az írónő felépített világába, hogy valóban együtt sírtam és nevettem a szereplőkkel.
Dorkával nagyon könnyen tudtam azonosulni, hiszen nem más, mint egy beilleszkedési problémákkal küszködő kamasz lány, aki csak szeretne magának utat törni, szerelmet és barátokat találni. Így indul a története Matyival az osztálykiránduláson.
Matyinak a titkon kívül is voltak azért néha problémái, de ettől függetlenül egy borzasztó szerethető karakter volt. Többet erről nem is szeretnék mondani, hiszen véletlenül elkotyognék egy-egy spoilert.
"– Menj a francba, Matyi… 
– Épp oda tartok. – Elvigyorodott."
A történet legkevésbé szimpatikus szereplője magasan Vica volt. Véleményem szerint egyszerűen csak egy legjobb barátnő nem lehet ilyen, nem viselkedhet így.  Megértem az okait, de így is elítélem, hiszen gyakorlatilag egyszer sem állt Dorka mellett a nehéz időkben. Én pedig erre soha nem lennék képes, még akkor sem, ha nem támogatnák az elutazásomat. Arról nem beszélve, hogy ezek után sem tudott a dolgokon túllépni. 
Jani karaktere hatalmas jellemfejlődésen ment át. Sajnálom, hogy nem láttunk bele jobban, és bízom benne, hogy a második részben még inkább megismerhetjük. 
Dorkának nagyon hirtelen kellett felnőnie mindenhez. Egyik tragédia után jött a másik, majd a végső, és annak következményei. A regény pedig tökéletesen bemutatja, hogy egyik család sem tökéletes, azonban valakire (néha pont a legváratlanabb emberre) mindig lehet számítani. Még akkor is, ha ez az ember néha saját magunk.
"Vigasztaljon, hogy mindig lesz, aki szeretni fog. 
Akinek te leszel a legfontosabb."
Két elsőkönyves magyar szerző művét olvastam mostanában. Az egyik ez volt, a másik pedig az Egy év, tíz hiba, amiről nemrég írtam. Nagyon boldog vagyok, mert a Léggömbök visszaadta a hitet, hogy lehet még első könyvet is fantasztikusan megírni. Nekem óriás kedvencemmé vált.
Borító: ez fogott meg először. Csodálatos, szerintem nagyon illik a történethez. Egyébként a könyv tapintása is nagyon kellemes.
Pozitívumok:
  • szerethető szereplők
  • kidolgozott történet
  • izgalmas, váratlan fordulatok
Negatívumok:
  • rövid :(
Ajánlom, ha:
  • egy életszerű, mélyre hatoló történetre vágysz
  • felkészültél a sírásra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése