Ariana dla WS | Blogger | X X

2018. szeptember 23., vasárnap

Rebecca Donovan: Elakadó lélegzet - #énésakönyv

Weslynben, a connecticuti gazdag városban, ahol a lakosság többségének az a legfőbb gondja, hogy milyen benyomást kelt, és kivel előnyös mutatkozni, Emma Thomas a legszívesebben átváltozna levegővé, de addig is rögeszmésen ragaszkodik a tökéletesség látszatához: úgy öltözik, hogy senki se lássa rajta a zúzódásokat, nehogy kiderüljön, mennyire távol esik a tökéletességtől az élete. Egy napon váratlanul beköszönt a szerelem, amelynek hatására Emma kénytelen tudomásul venni a saját értékét, bár ez azzal fenyegeti, hogy kiderül a titok, amelyet olyan kétségbeesetten takargat… Egy lány története az életet megváltoztató szerelemről, a leírhatatlan kegyetlenségről, és a törékeny reményről. A Reason to Breathe a nagy kritikai elismerést aratott Breathing-sorozat első kötete.
Kiadó: Maxim
Oldalszám: 494

Én és a könyv:
Annyi jót hallottam erről a könyvről, hogy mindenképpen szerettem volna én is beszerezni. Mivel szinte ebben a pillanatban fejeztem be, még nagyon vegyes érzéseim vannak. Egyrészt nagyon jó olvasásélményt nyújtott, másrészt meg legszívesebben széttépném az egész kötetet apró darabokra. Persze miután kívánságlistára raktam a második részt.
Alapvetően egy nagyon nehéz témát boncolgat a könyv. Sok olyan értékelést olvastam, hogy kár volt ezt ötszáz oldalon keresztül húzni-nyúzni. Én ezzel nem értek egyet. Igen, nem könnyű túljutni az első néhány száz oldalon, de a végkifejlet szempontjából örülök neki, hogy ilyen hosszú volt. Így elég jól megismerhettük a szereplőket és a helyzetet.
Az egész történet tulajdonképpen a családon belüli erőszak körül forog, ezért is nagyon hatásos a borító, ami kifejezi, hogy mennyire el sem tudjuk legtöbben képzelni, néhány zárt ajtó mögött mi történik. 
Kivételesen mielőtt rátérnék a főszereplőre, hadd beszéljek kicsit a mellékszereplőkről. Ugyanis egyszerűen imádtam Sarát és Evant! Sara pontosan olyan, amilyennek egy tökéletes legjobb barátnőnek lennie kell. Mindene megvan, nincs oka panaszra, mégis végig Emma mellett marad, úgy próbál neki segíteni, ahogy csak tud. Nagyon szerettem az egész könyv alatt.
Természetesen nem elhanyagolható Evan sem. Végre kaptunk egy olyan könyves álompasit, aki nem rosszfiú, nincs tele tetoválással és nem utálta először a lányt. Sőt, még csak csúnyán sem beszélt vele! Azonban mindent megtett a kapcsolatért és azért, hogy Emmának jó legyen. Képes lett volna bármit feláldozni érte.
Az egész sztori alatt nem tudtam eldönteni, hogy Carolt vagy George-ot gyűlölöm jobban. Carol olyan dolgokat tett, amikre nincs mentség, és amiért örökre börtönbe kéne küldeni, azonban George végignézte az egészet, és soha nem tett ellene semmit. Vagy inkább hibáztatta ő is Emilyt, mert az sokkal könnyebb volt. Jobb embernek minősül-e tehát? Számomra nem.
Emma... Ő volt az, aki miatt fogalmam sincs, mit gondolok erről a könyvről. Mindig azt hangoztatta, hogy mennyire jót akar a két kicsinek, ezért nem szól senkinek a problémákról. Nekem ez leginkább butaságnak tűnt. Mégis mi a garancia arra, hogy a bántalmazó nem teszi majd meg ugyanezeket másokkal is? Komolyan inkább ott hagyná őket ilyen szülőkkel?
És akkor meg is érkeztünk a másik ponthoz, amiért kételyeim vannak. Merthogy tulajdonképpen azt "tanítja" ez a könyv, hogy ha bántalmaznak, akkor az egyetlen lehetőséged a menekülés. Ezt pedig úgy gondolom, magyaráznom sem kell. Nagyon remélem, hogy ezzel kapcsolatban történik majd valami változás a következő részekben, mert ez így nem igazán való érzékeny, vagy hasonló cipőben járó fiatalok kezébe. Abszolút semmi okos dolgot nem reklámoz, mondjuk, hogy beszélj róla valakinek, ha ilyesmi történik veled. Ez szerintem óriás hiba.
A vége egyelőre óriási talány nekem, nagyon kíváncsi vagyok, hogy abból mit fognak kihozni. Vannak ötleteim, de semmiben sem vagyok már biztos. Mindenesetre biztosan el fogom olvasni a második részt a későbbiekben.
Borító: ahogy már kitértem rá, fantasztikus. Nagyon eltalálták a mondanivalót.
Pozitívumok:
  • szerethető szereplők
  • könnyen olvasható 
  • fontos témát boncolgat
Negatívumok:
  • idegtépő cselekmény
  • rossz példa
Ajánlom, ha:
  • érdekes könyvet akarsz olvasni
  • szereted a romantikát, de nem bánod, hogy eltörpül egy másik fontos szál mellett

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése