Ariana dla WS | Blogger | X X

2023. május 5., péntek

"Kell a lassulás, mert különben bele fogunk dögleni."* - Kovács Eszterrel és Peller Mariannal beszélget Szabados Ági - élménybeszámoló



2023. április 24-én a Méliusz Juhász Péter Könyvtárban rendeztek egy szuper eseményt, amit én sem szerettem volna kihagyni. Szabados Ági látogatott Debrecenbe, hogy - immáron nem titok - részben az új Libertine Könyvesbolt indulását is promózza. Ehhez magával hozta két olyan szerzőjét, akik gyakorlatilag a kezdetektől jelen vannak a Libertine Könyvkiadó életében; Peller Mariannt és Kovács Esztert.

Kezdjük az elején: 

Én viszonylag korán érkeztem, mert gondoltam, még körülnézek kicsit a könyvtárban, úgyis vissza kellett hoznom egy kötetet, ehhez képest a székek jó része már fél ötkor foglalt volt (ötkor kezdődött az esemény), így gyorsan helyet is kerestem inkább magamnak. A könyvtár dolgozói egyébként később el is árulták, hogy legutóbb Esterházy Péter eseményére érkezett ennyi ember. (Mellesleg a beszélgetés ingyenes volt, regisztrálni kellett azonban.)

A könyvtár folyosóját/auláját rendezték be, szerintem tökéletes volt így, ugyanis akinek esetleg nem jutott hely, egy szinttel feljebb is teljesen jól látott és hallott mindent. Oldalt pedig még arra is volt hely, hogy a Libertine kipakoljon néhány kötetet és ereklyét egy kis standra, ahol a látogatók vásárolni tudtak.

Ötkor aztán jócskán meg is telt a hely, elkezdődött a beszélgetés, és meg kell mondanom, mindhárom vendég rögtön borzasztóan szimpatikussá vált. Szabados Ági könyves podcastjait régóta követem már (amelyben egyébként a két vendégszerző is szerepelt), és teljesen egyértelmű, hogy óriási jelentősége van a NIOK-nak, vagyis a Nincs Időm Olvasni Kihívásnak, ami ugyebár az ő nevéhez fűződik. Peller Mariannt legtöbbször eddig csak a Reggeliben láttam (most már Ágival együtt), Kovács Esztert pedig a podcastből ismerem - azon túl, hogy mindkettőjük első könyve a kívánságlistámon van, sajnos nem volt még lehetőségem olvasni egyiket sem. Azzal a közvetlenséggel viszont, ahogyan ők a beszélgetésen viselkedtek, eddig még nem találkoztam. Folyamatosan bevonták a közönséget a beszélgetésbe, kérdeztek, visszakérdeztek, látszott, hogy szívesen vannak itt, még ha ők ezerszer hallották már egymás történeteit, akkor is örömmel mesélik nekünk.

Ági szinte rögtön elárulta, hogy Budapest és Szeged után a Libertine Könyvesbolt legújabb célja most Debrecen, a folyamat pedig jelenleg ott tart, hogy helyszínt keresnek az induló üzletnek. Ennek szerintem minden jelenlévő nagyon örült, de ez nem állított meg senkit azzal kapcsolatban, hogy azért most is vásároljon néhány kötetet a könyvkiadó standjából.

Ezután a beszélgetésben az a fázis következett, amikor arról volt szó, hogyan indult ez az egész új karrier a vendégeknél, hiszen Peller Mariann mint műsorvezető végzett, Kovács Eszter pedig a Forbes-nál töltött be egy igencsak fontos marketinges szerepet. Nekem az egész esemény alatt talán ez volt a kedvenc részem, iszonyatosan motiváló volt ugyanis hallani három nő történetét arról, hogy hogyan akarta őket szinte mindenki megállítani a váltással kapcsolatban (három, hiszen Szabados Ági meg a Híradót hagyta ott). Hogyan ugrottak bele valami újba és ismeretlenbe, miután Esztert a kiégés lökdöste ki a munkájából, Mariann mellett senki nem volt, aki hasonlóan spirituális beállítottságú, Ági ötletét pedig mindenki kétkedve fogadta, hiszen ez a "könyvekkel való foglalkozás nem egy divatos dolog".

Végül természetesen szóba kerültek az olvasási szokások; ki mit olvas éppen, kire mi volt nagy hatással, kinek milyen könyves/verses kedvenc idézete van, kinek milyen írásos tervei vannak a jövőre nézve. És ha ez még nem lett volna elég, a beszélgetés után, a könyvtár nyitvatartási idején túlmutatva is ott lehetett maradni a három vendéggel fényképezkedni, dedikáltatni vagy akár csak beszélgetni.

Összességében tehát nagyon érdekes, motiváló és szórakoztató volt az egész beszélgetés, abszolút megérte elmenni, és nagyon hálás vagyok, amiért végre Debrecenben is szerveződnek hasonló dolgok. Ne feledjétek, hamarosan pedig érkezik a Libertine. ;)


*Az idézet az eseményen Kovács Esztertől hangzott el a karrierváltás és a kiégés témakörének körüljárása közben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése